Zgaduje, że skoro odwiedziłeś ta stronę musisz zgłosić konto bankowe w szwedzkim urzędzie skarbowym Skatteverket. Jest kilka powodów kiedy to należy wykonać:
W której urząd prosi podatnika o dostarczenie wymaganych dokumentów do zarejestrowania konta bankowego.
W wielu też przypadkach procedura zgłoszenia konta bankowego do Skatteverket dotyczy momentu kiedy zamykamy stary rachunek i należy zarejestrować nowy.
W przypadku kiedy jesteś zainteresowany, zapoznaj się z procedurą i zamów usługę online przez przycisk Zamów.
Poniżej prezentuje pełną procedurę do rejestracji konta.
Do zarejestrowania konta bankowego w szwedzkim urzędzie niezbędne są trzy dokumenty.
Jeśli masz już przygotowane te trzy dokumenty w możesz nam w wygodny sposób wysłać w formularzu zamówienia lub dosłać na dalszym etapie.
Zapoznaj się z kilkoma informacjami, które zamieszczamy poniżej. Jeśli, któryś z kroków nie jest zrozumiały prosimy o kontakt z naszym biurem.
Wymagane: Dokument należy podpisać własnoręcznie w miejscu X
Formularz możesz dodatkowo uzupełnić o dostępne pola w formie elektronicznej, otwórz go w swojej przeglądarce, wypełnij i zapisz. Jeśli twoja przeglądarka nie obsługuje formularzy aktywnych możesz pismo wydrukować wypełnić podpisać w miejscu X ręcznie a następnie zeskanować. Dokument w formacie PDF.
Wykonaj w kolorze skan lub bardzo dobrej jakości zdjęcie swojego dowodu osobistego.
Uzyskaj zaświadczenie z banku, ze jest się właścicielem rachunku bankowego, nie może być później wydane niż do pół rok temu.
Podpisany dokument, ewentualnie wypełniony o wymagane dane wyślij formularzem “Zamów rejestracje konta“.
Jeśli posiadasz już skan dowodu i zaświadczenie prosimy o załączenie.
Możesz bezpośrednio przesłać dokumenty na adres podatki@polskirezydent.pl
Po wysłaniu dokumentów, konsultant skontaktuj się z Tobą i dokończy sprawę.
Najczęściej podatnik myśli o zgłoszeniu konta bankowego w urzędzie skarbowym w momencie kiedy ma nadpłacony podatek i jest w trakcie usługi rozliczenie podatku z Szwecji czyli tzw. zwrotu podatku z Skatteverket. W wielu przypadkach procedura zgłoszenie konta bankowego Szwecja dotyczy w momencie kiedy zamykamy stary rachunek bankowy a nowy trzeba zgłosić.
Jeżeli nie posiadasz e-tożsamości w szwedzkich urzędach zgłoszeni ekonta bankowego będzie trzeba wykonać w formie tradycyjnej.
Te trzy dokumenty w odpowiednio zabezpieczony sposób należy odesłać do szwedzkiego urzędu skarbowego.
Urząd zazwyczaj bardzo szybko rejestruje i wypłaca środki.
Jednak są sytuacje kiedy urząd np. nie ma pewności co do zaświadczenia i wówczas przesyła pismo z prośbą o ponowne dosłanie dokumentu, wówczas cały proces wydłuża się i może trwać do 3 miesięcy.
W momencie kiedy urząd skarbowy w Szwecji nie wie na jaki rachunek bankowy wysłać nadpłatę podatku wysyła do płatnika pismo w którym prosi o dostarczenie wymaganych dokumentów.
Wzór pisma zamieszczamy poniżej.