Masz pytania? Zadzwoń teraz +48 797 207 103
Rozliczenie podatku z Szwecji
0
wysłanych wniosków o zwrot
Cena za usługęod 400zł

Rozliczenie podatku z Szwecji

Osoba pracująca na terenie Szwecji ma obowiązek złożyć rozliczenie do szwedzkiego urzędu skarbowego. W takim przypadku w terminie do 3 maja należy złożyć deklaracje do Skatteverket.

Jeżeli nie złożysz rozliczenia początkiem maja np. ze względu że nie otrzymałeś deklaracji lub po prostu zapomniałeś zleć wykonanie rozliczenie podatku z Szwecji niezwłocznie, nawet jeżeli otrzymałeś ponaglenie jest szansa na to, aby uniknąć płacenia kary.
Kara za brak i nieterminowe złożenie rozliczenia rozpoczyna się od 2000 SEK, jednak jak zawsze i w tej sytuacji jest wyjątek – obowiązek ten nie dotyczy osób objętych podatkiem SINK.

 

Do szwedzkiego urzędu skarbowego możemy złożyć rozliczenie tylko za ostatni rok podatkowy.
W związku z tym aktualnie można złożyć rozliczenie za 2023 rok.
Wcześniejsze lata powinny być już rozliczone. Rozliczenia poprzednich lat możesz wykonać tylko w przypadku, gdy urząd wezwie podatnika.

 

Zamów bezpłatną wycenę z Szwecji pozwoli Ci na zapoznanie się jak kształtują się dochody a co ważniejsze na jakiej wysokości zwrot podatku z Szwecji możesz liczyć. 

Cena rozliczenia odod 400zł
0
wysłanych wniosków o zwrot

Po przesłaniu dokumentów oraz informacji o poniesionych kosztach nasze biuro wykona bezpłatna kalkulację w ciągu 24h.

Jak zamówić do wyceny

Zwrot podatku z Szwecji

1
Kliknij w przycisk formularza

Zamów bezpłatną wycenę i kalkulacje dla Szwecji

2
Wypełnij formularz

Udziel odpowiedzi na kilka prostych pytań odnośnie zatrudnienia w Szwecji.

3
Wyślij do wyceny

Pozostaw swoje dane kontaktowe, niezwłocznie po wysłaniu formularza, konsultant zweryfikuje zamówienie z Szwecji i w wiadomości zwrotnej przekaże Ci wynik kalkulacji i przedstawi ofertę na rozliczenie podatku z Szwecji.

Co potrzebujemy do wykonania

Wyceny i kalkulacji z Szwecji

Do  wyceny jak i rozliczenia podatku do Szwedzkiego  rzędu skarbowego potrzebne są dokumenty. Podstawowy to Inkomstdeklaration 1 lub KU10/KU13.

Przydatne też będą rachunki potwierdzające poniesione koszty w Szwecji.

Lista dokumentów dla Szwecji

  • Dokument deklaracje podatkową Inkomstdeklaration 1
  • Druki z podsumowaniem dochodów: KU10/KU13
  • Wszystkie potwierdzenia poniesionych kosztów
  • Zaświadczenie z banku, aby zarejestrować Twój rachunek bankowy

Kompleksowo

Usługi powiązane z Holandia

świadczymy usługi kompleksowe dla Szwecji dlatego poza rozliczeniem podatku z Szwecji rozliczymy Cię w polskim urzędzie skarbowym na PIT-36 z dochodów uzyskanych w Szwecji. Nie masz zgłoszonego konta w skatteverket ? to nie masz się czym martwić wraz z rozliczeniem zarejestrujemy konto bankowe. A na dalszym etapie wesprzemy Cię w wszelakiej korespondencji z urzędu z Szwecji.

CelZwrot podatku z Szwecji
Okres1 lat wstecz

Co to jest podatek SINK?

Opodatkowane podatkiem SINK mogą być osoby, które pracują na terenie Szwecji krócej niż 183 dni w ciągu roku.

 

Podatek ten dotyczy nierezydentów szwedzkich i wynosi 25%. O to, aby być opodatkowanym w tej formie musisz zadbać sam lub za pośrednictwem pracodawcy składając odpowiedni formularz do szwedzkiego urzędu skarbowego.

 

Jeżeli jesteś opodatkowany właśnie w ten sposób to po zakończeniu pracy w Szwecji nie masz żadnego obowiązku składać rozliczenia do Skatteverket, ale również nie możesz ubiegać się o zwrot podatku z Szwecji (dochodowego).

Dokument Inkomstdeklaration 1

INKOMSTDEKLARATION 1 to dokument, który zostaje wysłany przez szwedzki urząd skarbowy na zgłoszony adres przez podatnika, nie jest to nic innego jak deklaracja podatkowa, która należy zachować w oryginale.

 

Dokument ten posłuży do wykonania rozliczenia do szwedzkiego urzędu skarbowego i zostanie odesłany do skatteverket. 

 

Jak uzyskasz dokument Inkomstdeklaration 1?

Jeżeli Twój okres pracy w Szwecji przekroczył 183 dni wówczas, urząd Skatteverket automatycznie przesyła dokument  Inkomstdeklaration 1 na zgłoszony adres korespondencyjny podatnika.

 

Wówczas dysponujesz deklaracją podatkową do złożenia obowiązku rozliczenia się do szwedzkiego urzędu skarbowego.

 

Najczęściej dokument ten przesyłany jest na przełomie marca i kwietnia.

Inkomstdeklaration 1

Jak długo trzeba czekać na rozliczenie podatku z Szwecji?

Po przesłaniu deklaracji do urzędu decyzje podatkowe najczęściej wydawane są w miesiącach czerwiecsierpień, jednak urząd ma ostateczny termin na wydanie decyzji do końca roku.

 

W urzędzie skarbowym pracują tylko ludzie dlatego też zdarzają się błędy w wyliczeniach, lub nie uwzględnienie odliczeń, urząd przesyła kilka dokumentów, które potwierdzają Twoje wyliczenia.

Po otrzymaniu jakiegokolwiek pisma warto je przeanalizować i sprawdzić czy wszystkie odliczenia są prawidłowo uwzględnione.

 

Pierwsze pismo potwierdzające wyliczenia urzędu to: Kontautrag w dokumencie tym widnieje informacja o Twoim saldzie na dany dzień, czyli historia twojego konta w Skatteverket. W związku z tym może być np. wyższy zwrot gdyż doliczą nadpłacony podatek który nie został wypłacony we wcześniejszych latach.

 

Kolejne pismo które otrzymasz to: Berakning jest to decyzja z informacją kiedy zwrot podatku z Szwecji zostanie wypłacony i jaka jest dokładna wysokość zwrotu. Niedopłaty po ewentualnym odwołaniu się od wcześniejszego pisma.

Podatnik również może otrzymać pismo Utbetalning till utländskt bankkonto z prośbą o zgłoszenie konta bankowego.

Nawet jeżeli urząd już otrzymał wraz z deklaracją formularz konta bankowego zdarzają się sytuacje, że otrzymasz pismo dlatego do wyznaczonego terminu należy przesłać niezbędne dokumenty do zarejestrowania konta bankowego.

 

Dokumenty niezbędne do zgłoszenia konta bankowego to;

  • zaświadczenie z banku, które zostało wydane nie później niż 6 miesięcy
  • kopia dowodu osobistego

Na samym końcu otrzymujesz pismo Utbetalningsbesked  jest to dokument potwierdzający wypłacenie podatku na zgłoszone konto bankowe, lub informacja jaką kwotę podatku należy wpłacić do urzędu i do jakiego terminu.

 

Może zdarzyć się, że otrzymasz tylko jedno pismo i również jest to poprawne

Co to jest Skatteverket ?

Szwedzki Urząd Podatkowy jest państwowym organem administracyjnym w Szwecji do spraw z całego obszaru administracji podatkowej.

 

Skatteverket zajmuje się rocznym zeznaniami podatkowymi,  opodatkowaniem , rejestracją podatkową osób prowadzących jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi i firm , podatkiem VAT i składkami od pracodawców.

 

Właśnie ta instytucja odpowiada w Szwecji za podatki i do tego urzędu składane są deklaracje podatkowe.

 

Szwedzki urząd skarbowy jest odpowiedzialny za kontrolę podatkową osób fizycznych z perspektywy podatkowej i ma daleko idące możliwości uzyskania informacji na temat osoby fizycznej wymaganych informacji.

 

Więcej o Skatteverket możemy przeczytać na ich stronie internetowej Skatteverket: Startsida

Jakie koszty możesz odliczyć w szwedzkiej deklaracji?

Odliczenia podatkowe to, które zwiększą Twój zwrot podatkowy to:

  1. Koszty za mieszkanie,
  2. Koszty związane z prowadzeniem podwójnego gospodarstwa (w Polsce i Szwecji), czyli diety
  3. Koszty związane z podróżami pomiędzy Polską, a Szwecją
  4. Koszty dotyczące przejazdów na terenie Szwecji
  5. Odliczenie związane z podjęciem pracy tymczasowej
  6. Jeżeli byłeś pracownikiem oddelegowanym, składki opłacone do ZUS w Polsce.

Co to jest Ulga Grundavdrag?

Grundavdrag jest to odpis podatkowy, który pomniejsza Twój dochód do opodatkowania.

Wysokość tego odpisu jest zależna od wysokości uzyskanego dochodu w Szwecji, okresu pracy, istotny jest również fakt, czy dochód szwedzki stanowi 90% lub więcej dochodów za bieżący rok podatkowy.

 

W każdym roku podatkowym obowiązuję odrębna tabela związana z wysokością tego odpisu.
Do poprawnego zweryfikowania jakiej wysokości odpis zastosował urząd niezbędny jest formularz Inkomstdeklaration1.

 

Najczęściej spotykanym błędem ze strony urzędu jest niepoprawnie naliczona ulga Grundavdrag.
Jeżeli uznamy, że ta ulga jest za niska wówczas składając rozliczenie możemy poprawić jej wartość ,a tym samym uzyskać wyższy zwrot podatku.
Niestety musimy udowodnić w urzędzie, że ta ulga nam przysługuje i w związku z tym będzie trzeba pozyskać z polskich instytucji dodatkowe dokumenty.

W wielu przypadkach odpowiednie przeanalizowanie ulg wpływa na zwiększenie zwrotu podatku z Szwecji.

Na jaki adres urząd przesyła korespondencję?

Urząd skarbowy przesyła korespondencje na adres podany w spisie ludności, dlatego tak istotne jest, aby podać poprawny adres do korespondencji lub aby wyjeżdżając ze Szwecji podać polski adres.

 

Należy pamiętać, podajmy taki adres gdzie mamy pewność, że korespondencje odbierzemy lub zostanie nam przekazana. Ważne, żeby adres aktualizować.

 

Po przesłaniu do nas dokumentów wykonamy kalkulację wysokości zwrotu podatku, a następnie sporządzimy i prześlemy dokumenty które będą niezbędne do złożenia rozliczenia w szwedzkim urzędzie skarbowym.

Czy jest obowiązek rozliczenia do polskiego urzędu z dochodu uzyskanego w Szwecji.

Dochód uzyskany w Szwecji zgodnie z obowiązującymi przepisami rozlicza się do polskiego urzędu metodą progresywną w związku z tym jeżeli uzyskane w dany roku podatkowym były tylko dochody ze Szwecji wówczas nie masz obowiązku składania do polskiego urzędu Pit-36/ZG.

 

Natomiast jeżeli pracowałeś w Szwecji i uzyskałeś również dochód z Polski, lub kraju który ma z Polską podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania (np.: Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Norwegia- za rok 2021) wówczas masz obowiązek złożyć rozliczenie do polskiego urzędu skarbowego wykazując wszystkie uzyskane dochody w danym roku podatkowym.

 

Termin złożenia rozliczenia do polskiego urzędu to: 30.04.

Co to jest personnummer ?

Personnummer to szwedzki krajowy numer identyfikacyjny, to dziesięcio- lub dwunastocyfrowy numer, który jest powszechnie używany w Szwecji do identyfikacji osób inaczej mówiąc to odpowiednik polskiego nr PESEL

 

Personnummer  nadawany przez urząd podatkowy Skatteverket i bez niego nie można normalnie funkcjonować w Szwecji w zwykłym codziennym życiu. Nie jesteśmy w stanie wykonać podstawowych czynności jak:

  • zamówienia
  • wynajęcie mieszkania
  • rejestracja konta bankowego

Co urząd wysyła gdy nie ma zarejestrowanego konta bankowego?

Urząd skatteverket w przypadku braku zarejestrowanego konta bankowego podatnika przesyła korespondencję, w której prosi o dostarczenie wymaganych dokumentów do zarejestrowania konta bankowego.

 

To pismo mogą otrzymać osoby, które pierwszy raz wyjechały do Szwecji i nie są świadome, że urząd wymaga tych informacji do wypłacenia zwrotu podatku.

Dokument mam tytuł: utbetalning till utländskt bankkonto

W momencie otrzymania tego pisma można oczywiście skorzystać z usługi: Zgłoszenie konta bankowego w Szwecji dostępna na naszej stronie.

 

Wzór pisma odnośnie braku zgłoszenia rachunku bankowego podatnika:

utbetalning till utländskt bankkonto

Więcej usług dla Szwecji

PIT-36 ZG Szwecja

Rozliczenie PIT-36 ZG Szwecja

Rozlicz dochodów z Szwecji do polskiego urzędu skarbowego na formularzu PIT-36 ZG. W Szwecji obowiązuje progresywna metoda rozliczenia.

PIT ZG Szwecja

Aktualizacja adresu do korespondencji Skatteverket

Aktualizacja adresu do korespondencji

Nie otrzymujesz pism z urzędu skarbowego Skatteverket ? Uaktualnij swój adres w spisie ludności aby otrzymywać ważne dokumenty z urzędu.

Aktualizacja adresu do korespondencji

Rejestracja konta bankowego do Skatteverket

Rejestracja konta w Skatteverket

Rejestracja konta bankowego jest w szwedzkim urzędzie skarbowym Skatteverket jest wymagane aby urząd mógł wypłacić  zwrot podatku z Szwecji.

Rejestracja konta w Skatteverket