Masz pytania? Zadzwoń teraz +48 797 207 103

Zgłoszenie polskiego lub innego konta bankowego do Belastingdienst

Zgłoszenie polskiego lub innego konta bankowego do Belastingdienst

Chcesz otrzymać zwrot podatku z Holandii na polskie konto lub rachunek w banku w innym kraju poza Niderlandami? To jest możliwe. Musisz jednak zgłosić taką chęć do holenderskiego urzędu skarbowego, czyli Belastingdienst. Zobacz, jak dokonać potwierdzenia numeru konta do zwrotu podatku z Holandii krok po kroku.

Czy można otrzymać zwrot podatku z Holandii na polskie konto?

Jak najbardziej tak. Nie musisz mieć holenderskiego konta, aby odebrać pieniądze z Belastingdienst. Jednak w takim przypadku trzeba złożyć specjalne oświadczenie do niderlandzkiego urzędu skarbowego. Nie wystarczy po prostu podać numeru rachunku, jak ma to miejsce w przypadku korzystania z konta w banku holenderskim.

Potrzebujesz pomocy, żeby uzyskać zwrot podatku z Holandii? Zgłoś się do nas. Załatwimy wszystko online.

Jak zgłosić polskie lub inne konto bankowe do Belastingdienst krok po kroku?

1. Przygotuj potrzebne dokumenty

Będą Ci potrzebne:

  • ksero dowodu osobistego
  • wyciąg z konta, na które chcesz otrzymać zwrot, za ostatni miesiąc – wystarczy pierwsza strona. Ważne, żeby były na niej widoczne nr konta, Twoje dane osobowe i data wystawienia (wyciąg nie może być starszy niż 2 miesiące!)
  • albo: zaświadczenie z Twojego banku o prowadzeniu rachunku – najczęściej możesz je pobrać online, za pośrednictwem bankowości elektronicznej, ewentualnie uzyskać w placówce.

Uwaga! Na każdym dokumencie napisz swój numer BSN/Sofi.

Dowiedz się więcej: Numer BSN w Holandii – co to jest?

2. Wypełnij formularz zgłoszenia konta do Belastingdienst

Formularz zgłoszenia konta bankowego znajdziesz go TUTAJ.

UWAGA: Możesz zgłosić jedynie konto, którego jesteś właścicielem lub współwłaścicielem

Druk jest dwujęzyczny – w języku polskim i holenderskim. Dlatego bez trudu wypełnisz go samodzielnie. Trzeba w nim podać:

  • imię i nazwisko;
  • adres zamieszkania;
  • nr BSN/Sofi;
  • dane właściciela konta;
  • nazwę banku i jego pełny adres (znajdziesz na stronie swojego banku);
  • nr konta w formacie IBAN;
  • BIC-code, czyli kod banku w systemie SWIFT.

Na koniec wystarczy podać datę sporządzenia zgłoszenia i złożyć podpis.

3. Prześlij wypełniony formularz i załączniki do Belastingdienst

Należy to zrobić „papierowo”, czyli przesłać listownie – najlepiej przesyłką priorytetową (ale nie poleconą).

Całość dokumentów czyli:

  • Formularz (z danymi konta bankowego)
  • ksero dowodu osobistego
  • Wyciąg z konta bankowego lub zaświadczenie o prowadzeniu rachunku z banku

Wysłać na adres:

BELASTINGDIENST CENTRALE ADMINISTRATIE

POSTBUS 9055

7300 GT APELDOORN

Nederland

Uwaga! Wszystkie dokumenty wyślij w oryginale i tak, żeby były na nich widoczne wszystkie niezbędne informacje. Inaczej mogą zostać odrzucone, a konto nie zostanie zarejestrowane!

Sprawdź także: Podatki w Holandii – najważniejsze informacje

Jakie konto można zgłosić do Belastingdienst w celu odbioru zwrotu podatku?

Możesz zgłosić jedynie konto, którego jesteś właścicielem lub współwłaścicielem. Nie ma więc np. możliwości otrzymania zwrotu na rachunek partnera, siostry, brata czy jednego z rodziców. Holenderski urząd skarbowy sprawdzi to – właśnie dlatego wysyłasz ze zgłoszeniem dodatkowe dokumenty.

Pamiętaj również, że konto musi być aktywne (czyli otwarte i działające). Najlepiej, jeżeli będzie prowadzone w euro. Sprawdź, czy w Twoim banku jest np. opcja otwarcia rachunku walutowego. Jeśli tak, warto je założyć. W wielu przypadkach nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami obsługi.

Jak długo trwa rejestracja konta bankowego w Holandii?

Na rejestrację konta bankowego w Belastingdienst czeka się zazwyczaj ok. 20 dni od wysłania dokumentów pocztą. Wiele jednak zależy od tego, jak szybko korespondencja dotarła do urzędu i kiedy zostanie przetworzona. Możesz więc przyjąć, że cały proces potrwa ok. miesiąc.

Uwaga! Holenderski urząd skarbowy wyśle do Ciebie listowne potwierdzenie akceptacji podanego numeru konta. Jeżeli nie otrzymasz go po upływie ok. 30 dni, oznacza to, że trzeba będzie przesłać dokumenty ponownie.

Potrzebujesz dodatkowych informacji o rejestracji lub zmianie numeru konta w Belastingdienst? Sprawdź informacje na stronie holenderskiego urzędu skarbowego: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/en/individuals/content/submitting-changing-foreign-bank-account-number lub po prostu skontaktuj się z naszymi ekspertami. Pomożemy Ci aby wykonać rozliczenie podatku z Holandii krok po kroku!

Related Posts