Domyślamy się, że skoro trafiłeś na tą stronę potrzebujesz wykonać rejestracja konta w Belastingdienst w holenderskim urzędzie skarbowym.
Jest kilka przypadków w których należy tą operacje wykonać:
Pozostałe przypadki dotyczą momentów, kiedy chcemy wykonać zgłoszenie konta bankowego Belastingdienst w celu aby zamknąć nieaktualny rachunek bankowy i zarejestrować nowy.
W sytuacji, kiedy jesteś zainteresowany usługą, prosimy zapoznaj się z procedurą i zamów usługę online przez kliknięcie w przycisk Zamów.
Poniżej przestawiamy pełną procedurę do zgłoszenia konta.
Do zgłoszenia swojego konta bankowego w holenderskim urzędzie skarbowym wymagane są trzy dokumenty.
Jeśli masz już przygotowane te trzy dokumenty w możesz nam w wygodny sposób wysłać w formularzu zamówienia lub dosłać na dalszym etapie.
Zapoznaj się z kilkoma informacjami, które zamieszczamy poniżej. Jeśli, któryś z kroków nie jest zrozumiały prosimy o kontakt z naszym biurem.
Wymagane: Dokument należy podpisać własnoręcznie w miejscu X
Formularz możesz dodatkowo uzupełnić o dostępne pola w formie elektronicznej, otwórz go w swojej przeglądarce, wypełnij i zapisz. Jeśli twoja przeglądarka nie obsługuje formularzy aktywnych możesz pismo wydrukować wypełnić podpisać w miejscu X ręcznie a następnie zeskanować. Dokument w formacie PDF.
Wykonaj w kolorze skan lub bardzo dobrej jakości zdjęcie swojego dowodu osobistego.
Uzyskaj zaświadczenie z banku, ze jest się właścicielem rachunku bankowego, nie może być później wydane niż do 3 miesiące temu.
Lub wygenerowane zaświadczenie z aplikacji twojego banku potwierdzające, że jesteś jego właścicielem
Podpisany dokument, ewentualnie wypełniony o wymagane dane wyślij formularzem “Zamów rejestracje konta“.
Jeśli posiadasz już skan dowodu i zaświadczenie prosimy o załączenie.
Możesz bezpośrednio przesłać dokumenty na adres podatki@polskirezydent.pl
Po wysłaniu dokumentów, konsultant skontaktuj się z Tobą i dokończy sprawę.
Wymagane: Dokument należy podpisać własnoręcznie w miejscu (Handtekening
Schrijf binnen het vak)
Formularz możesz dodatkowo uzupełnić o dostępne pola w formie elektronicznej, otwórz go w swojej przeglądarce, wypełnij i zapisz. Jeśli twoja przeglądarka nie obsługuje formularzy aktywnych możesz pismo wydrukować wypełnić podpisać w miejscu X ręcznie a następnie zeskanować. Dokument w formacie PDF.
Podpisany dokument, ewentualnie wypełniony o wymagane dane wyślij formularzem “Zamów rejestracje konta“.
Jeśli posiadasz już skan dowodu i zaświadczenie prosimy o załączenie.
Możesz bezpośrednio przesłać dokumenty na adres podatki@polskirezydent.pl
Po wysłaniu dokumentów, konsultant skontaktuj się z Tobą i dokończy sprawę.
Potrzeba rejestracji konta bankowego do holenderskiego urzędu skarbowego zachodzi w kilu przypadkach. Najczęściej jest to spowodowane w momencie kiedy ubiegam się o rozliczenie podatku z Holandii a urząd Belastingdienst po weryfikacji wniosku chcę przelać nadpłatę podatku na twojego konto bankowe a w systemie urzędowym podatnik nie posiada konta.
Zachodzi to też w przypadku innych świadczeń jak np. zorgtoeslag lub w przypadku starania się o dodatek na dziecko Inkomensafhankelijke combinatiekorting urząd skarbowy nie będzie w stanie wypłacić nam należności.
Często procedura zgłoszenia konta bankowego do Belastingdienst zachodzi w momencie kiedy mamy nowe konto bankowe i chcemy je zaktualizować w holenderskim systemie urzędów na przelewów przyszłych świadczeń.
Te trzy dokumenty w odpowiednio zabezpieczony sposób należy odesłać do holenderskiego urzędu skarbowego.
Urząd zazwyczaj bardzo szybko reaguje na przesłane dane do zgłoszenia konta i bardzo szybko przelewa uzbierane środki. Wczytując się umieszczone informacje na stronie https://www.belastingdienst.nl/ możemy się dowiedzieć, że urzędnik od momentu dostania wymaganych dokumentów ma 15 dni roboczych na weryfikacje danych oraz 10 dni roboczych dodatkowych w przypadku gdy została już wydana decyzja podatkowa.
Podsumowując formalnie od momentu zgromadzenia wymaganych danych do rejestracji + wysłanie do listu do Królestwa Niderlandów a dalej procesowanie po stronie organów podatkowych czas może się wydłużyć do 6 tygodni.
W momencie, kiedy holenderski urząd skarbowy nie ma informacji o Twoim koncie bankowym a ma zaległe świadczenia do wypłaty dla Ciebie, zmuszony jest wysłać do Ciebie informacje w formie pisma pocztą tradycyjną na adres jaki widniejesz w systemie organów podatkowych. W przesłanym piśmie urząd Belastingdienst prosi podatnika o rejestracje konta bankowego w celu przelania należnych świadczeń.
Wzór pisma zamieszczamy poniżej w których należy zgłosić konto bankowe.